Urząd Miasta i Gminy
Uchwała Nr XXI/111/2004
Rady Miejskiej w Sztumie
z dnia 28 kwietnia 2004 roku

w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2003



Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. ze zmianami) oraz art. 136 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. z 2003 r. Dz. U. Nr 15 poz. 148 ze zmianami) po wysłuchaniu opinii Komisji Rewizyjnej uchwala się, co następuje:

§ 1


Przyjmuje się sprawozdanie Burmistrza Miasta i Gminy z wykonania budżetu za rok 2003, zamykające się kwotami:

  1. DOCHODY
    plan - 22.835.748 zł
    wykonanie - 22.602.465 zł
    w tym:

    • dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami
      plan - 2.063.298 zł
      wykonanie - 2.062.746 zł
    • dotacje na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego
      plan - 125.000 zł
      wykonanie - 125.000 zł
    • dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
      plan - 190.000 zł
      wykonanie - 185.551 zł
    • dotacje otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące i zakupy inwestycyjne realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej
      plan - 89.396 zł
      wykonanie - 89.396 zł

  2. WYDATKI
    plan - 24.864.072 zł
    wykonanie - 21.108.465 zł
    w tym:

    • a) wydatki bieżące
      plan - 21.063.967 zł
      wykonanie - 20.042.211 zł
      w tym:
    • wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
      plan - 10.826.215 zł
      wykonanie - 10.479.471 zł
    • dotacje
      plan - 888.698 zł
      wykonanie - 879.785 zł
    • wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami
      plan - 2.063.298 zł
      wykonanie - 2.062.746 zł
    • wydatki na obsługę długu gminy
      plan - 110.255 zł
      wykonanie - 63.601 zł
    • wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie umów lub porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego
      plan - 125.000 zł
      wykonanie - 125.000 zł
    • wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
      plan - 190.000 zł
      wykonanie - 148.793 zł
    • wydatki związane z realizacją zadań na podstawie porozumień z organami administracji rządowej
      plan - 24.745 zł
      wykonanie - 24.745 zł

      b) wydatki majątkowe
      plan - 3.800.105 zł
      wykonanie - 1.066.254 zł
      w tym:

    • wydatki związane z realizacją zadań na podstawie porozumień z organami administracji rządowej
      plan - 64.651 zł
      wykonanie - 64.650 zł

  3. Budżet zamyka się wynikiem dodatnim w kwocie 1.494.000 zł stanowiącym nadwyżkę budżetu za rok bieżący

  4. Gospodarstwo pomocnicze
    Przychody – wykonanie - 4.322.192 zł
    Koszty – wykonanie - 4.312.743 zł

  5. Środki specjalne
    Przychody – wykonanie - 468.342 zł
    Wydatki – wykonanie - 435.243 zł

  6. Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    Przychody - wykonanie - 84.146 zł
    Koszty – wykonanie - 105.645 zł

Część opisowa i tabelaryczna sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2003 została przedłożona Radzie Miejskiej 27 marca 2004 roku i przesłana do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku w terminie do 31 marca 2004 roku.

§ 2


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.


Przewodniczący
Rady Miejskiej w Sztumie

Joachim Majewski




Uzasadnienie:


Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta i Gminy Sztum za 2003 rok Burmistrz przedłożył Radzie Miejskiej na sesji w dniu 27 marca 2004 roku. Sprawozdanie zostało przesłane w terminie do dnia 31 marca 2004 roku Regionalne Izbie Obrachunkowej w Gdańsku do zaopiniowania. W uchwale Nr 147/IV/2004 z dnia 16 kwietnia 2004 r. Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku stwierdził, że tak opracowane sprawozdanie daje Radzie możliwość oceny wykonania budżetu i spełnia wymogi ustawowe, a pod względem formalno - prawnym sprawozdanie sporządzone zostało zgodnie z obowiązującymi wymogami.