Urząd Miasta i Gminy
Kompetencje Dyrektora Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty


Do zadań Dyrektora należy:

  • kierowanie Miejsko-Gminnym Zespołem Oświaty w Sztumie w zakresie wykonywania zadań statutowych jednostki oraz innych zadań wynikających z przepisów prawa,
  • organizowanie pracy w Miejsko-Gminnym Zespole Oświaty w Sztumie,
  • nadzór nad prawidłowym wykonywaniem zadań oraz funkcjonowaniem jednostki,
  • prowadzenie obsługi administracyjno-biurowej i finansowej- księgowej gminnych jednostek oświatowych,
  • sporządzanie zbiorczej statystyki i sprawozdawczości,
  • współpraca z dyrektorami placówek w zakresie realizacji zadań,
  • nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych,
  • nadzór nad prawidłowym dysponowaniem przez placówki przyznanymi środkami budżetowymi oraz pozyskanymi z innych źródeł, a także gospodarowaniem mieniem,
  • pomoc i doradztwo placówkom oświatowym w zakresie realizowanych przez nie zadań,
  • wykonywanie prac związanych z realizacją zadań własnych Miasta i Gminy Sztum wynikających z ustawy o systemie oświaty oraz ustawy – Karta Nauczyciela,
  • opracowanie strategii i programów w zakresie oświaty w Mieście i Gminie Sztum,
  • przygotowywanie wniosków o pozyskiwanie środków pozabudżetowych na dofinansowanie działalności jednostki oraz pomoc w przygotowywaniu wniosków dla jednostek oświatowych,
  • przygotowywanie materiałów i analiz w zakresie prowadzonych spraw oświatowych.