Urząd Miasta i Gminy
Wydruk z serwisu BIP, dn.
Do zadań Dyrektora należy:
- kierowanie Miejsko-Gminnym Zespołem Oświaty w Sztumie w zakresie wykonywania zadań statutowych jednostki oraz innych zadań wynikających z przepisów prawa,
- organizowanie pracy w Miejsko-Gminnym Zespole Oświaty w Sztumie,
- nadzór nad prawidłowym wykonywaniem zadań oraz funkcjonowaniem jednostki,
- prowadzenie obsługi administracyjno-biurowej i finansowej- księgowej gminnych jednostek oświatowych,
- sporządzanie zbiorczej statystyki i sprawozdawczości,
- współpraca z dyrektorami placówek w zakresie realizacji zadań,
- nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych,
- nadzór nad prawidłowym dysponowaniem przez placówki przyznanymi środkami budżetowymi oraz pozyskanymi z innych źródeł, a także gospodarowaniem mieniem,
- pomoc i doradztwo placówkom oświatowym w zakresie realizowanych przez nie zadań,
- wykonywanie prac związanych z realizacją zadań własnych Miasta i Gminy Sztum wynikających z ustawy o systemie oświaty oraz ustawy – Karta Nauczyciela,
- opracowanie strategii i programów w zakresie oświaty w Mieście i Gminie Sztum,
- przygotowywanie wniosków o pozyskiwanie środków pozabudżetowych na dofinansowanie działalności jednostki oraz pomoc w przygotowywaniu wniosków dla jednostek oświatowych,
- przygotowywanie materiałów i analiz w zakresie prowadzonych spraw oświatowych.