Urząd Miasta i Gminy

Ewidencja Ludności – Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące

 

I. Miejsce załatwienia sprawy:
    
Urząd Miasta i Gminy w Sztumie
Referat Organizacyjny
piętro 2, pokój 38 

 

II. Wymagane dokumenty:

  1. druk "zgłoszenie pobytu czasowego" (dla osób niepełnoletnich druki meldunkowe wypełniane są oddzielnie) (pobierz - plik pdf)
  2. dowód osobisty lub paszport (do wglądu)
  3. aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu:
  • umowa cywilno-prawna
  • wypis z księgi wieczystej
  • decyzja administracyjna
  • orzeczenie sądu 

 

III. Sposób załatwienia sprawy:

zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące 

 

IV. Opłaty:    

bez opłat; w przypadku pobrania zaświadczenia – opłata 17 zł

 

V. Czas załatwienia sprawy:

od ręki

 

VI. inne informacje:

  • w zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać pełnomocnik na podstawie pisemnego pełnomocnictwa - wzór do pobrania poniżej (art. 33 § 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego) po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego lub paszportu (do wglądu). Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (pełnomocnictwo nie podlega opłacie skarbowej jeżeli jest udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu)
  • za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązku meldunkowego dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
  • obowiązku zameldowania się w nowym miejscu pobytu czasowego należy dokonać najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca 

 

VII. Tryb odwoławczy:    
-

 

VIII. Podstawa prawna:
    

  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz.U. z 2015r., poz.388 z późn.zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity Dz.U. z 2015r., poz. 1852)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 lutego 2012r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców i rejestrach zamieszkania cudzoziemców (tekst jednolity Dz.U. z 2015r. poz.1290)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2016r., poz.23)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2015r. poz.783 z późn.zm.)