Urząd Miasta i Gminy

Ogłoszenie o naborze

na stanowisko urzędnicze ds. projektów i energetyki

w Referacie Zintegrowanego Rozwoju w Urzędzie Miasta i Gminy Sztum, 82-400 Sztum, ul. Mickiewicza 39

 

  • Kandydat ubiegający się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne:
  1. Wykształcenie średnie techniczne, preferowane wyższe, kierunek studiów: elektrotechnika, energetyka, elektronika, ochrona  środowiska lub inne znajdujące zastosowanie na tym stanowisku,
  2. Doświadczenie zawodowe minimum 2 lata, preferowane na podobnym stanowisku,
  3. Obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.o pracownikach samorządowych (Dz.U.2022 r. poz.530),
  4. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  5. Osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ściganez oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. Biegła znajomość obsługi komputera w zakresie podstawowego oprogramowania Microsoft, Office, Excel i Word,
  7. Prawo jazdy kat. B,
  8. Nieposzlakowana opinia.

 

  • Wymagania dodatkowe
  1. Znajomość i umiejętność stosowania przepisów:
  • Ustawy z dnia 10 kwietnia1997 r. Prawo energetyczne,
  • Ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej,
  • Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
  • Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
  • wiedza z zakresu polityki energetycznej UE i Polski,
  • umiejętność interpretowania przepisów prawnych.
  1. Wiedza ogólna o mieście i gminie Sztum,
  2. Mile widziana znajomość języka niemieckiego lub angielskiego.
  3. Preferowane cechy osobowościowe: umiejętność strategicznego i analitycznego myślenia, kreatywność, umiejętność planowania i organizacji pracy, dobra organizacja pracy, odpowiedzialność, odporność na stres, umiejętność samodzielnej pracy, pracy w zespole,  zaangażowanie, dokładność, dyspozycyjność.

 

  • Zakres zadań na stanowisku obejmuje m.in.:
  1. Prowadzenie działań związanych z polityką energetyczną i polityką klimatyczną Gminy,
  2. Prowadzenie i koordynowanie działań związanych z planowaniem, inwestycjami i usługami w zakresie efektywności energetycznej,
  3. Podejmowanie działań zmierzających do oszczędności w zakresie zużycia energii elektrycznej, cieplnej i gazu w sektorze publicznym Gminy,
  4. Podejmowanie działań mających na celu zwiększenie udziału energii pochodzącej z odnawialnych źródeł energii (OZE) w bilansie energetycznym gminy,
  5. Nadzór, realizacja i koordynacja zadań wynikających z Planu działań na rzecz zrównoważonej energii i klimatu dla Miasta i Gminy Sztum (SECAP),
  6. Nadzór nad realizacją polityki energetycznej na obszarze Gminy określonej w „Założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, energię eklektyczną i paliwa gazowe dla Miasta i Gminy Sztum”,
  7. Racjonalizacja użytkowania energii, w szczególności w obiektach użyteczności publicznej, oświetleniu ulicznym – utworzenie i prowadzenie bazy danych, a także zarządzanie i aktualizacja danych,
  8. Zakup energii elektrycznej i gazu na potrzeby Gminy w układzie rynkowym,
  9. Utworzenie i obsługa Systemu Zarządzania Energią w Mieście i Gminie Sztum,
  10. Poszukiwanie możliwości dofinansowania działań z zakresu poprawy efektywności energetycznej, ochrony klimatu,
  11. Współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi i innymi instytucjami w obszarze energii i klimatu.

 

 

IV. Wymagane dokumenty

  1. List motywacyjny.
  2. CV (życiorys) zawierający informacje o przebiegu pracy zawodowej.
  3. Kwestionariusz osobowy według wzoru dostępnego na stronie bip.sztum.pl
    w zakładce „Nabory i konkursy”.
  4. Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie.
  5. Kserokopie świadectw pracy.
  6. Oświadczenie kandydata poświadczające stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku, o które ubiega się kandydat.
  7. Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych, o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie.
  8. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
  9. Oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru na stanowisko spełni warunki określone w art. 4 ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne
  10. Inne dokumenty dodatkowe potwierdzające wiedzę, umiejętności i kwalifikacje mile widziane
  11. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

V. Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:

  1. wymiar czasu pracy - pełen etat,
  2. obowiązująca dobowa norma czasu wynosi 8 godzin, a tygodniowa przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy,
  3. wynagrodzenie miesięczne,
  4. praca jednozmianowa,
  5. praca przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie,
  6. warunki pracy zgodnie z obowiązującymi pracowników samorządowych przepisami powszechnie obowiązującymi (Kodeks Pracy, ustawa o pracownikach samorządowych, ustawa o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne) oraz wewnętrznymi regulaminami,
  7. usytuowanie stanowiska pracy: III piętro, wejście po schodach,
  8. pierwsza umowa o pracę na czas określony.

 

VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia jest wyższy niż wymagane ustawowo 6%.

 

VII. Do dalszego etapu rozstrzygnięcia konkursu tj. rozmów kwalifikacyjnych zaproszone zostaną osoby, które będą spełniały wymogi merytoryczne i formalne.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy lub pocztą na adres Urzędu Miasta i Gminy w Sztumie ul. Mickiewicza 39, 82-400 Sztum z dopiskiem: Nabór na stanowisko ds. projektów i energetyki do dnia 21.11.2022r. do godz. 15:30 (decyduje data wpływu oferty do UMiG Sztum).

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.sztum.pl/ oraz pisemnie na adres kandydatów spełniających wymagania obowiązkowe.

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r.o ochronie danych osobowych (t.j. z 2019, poz. 1781 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U.2022 r. poz.530)".

Jednocześnie informujemy, że dokumenty wybranego i zatrudnionego kandydata zostaną dołączone do jego akt osobowych. Pozostałe dokumenty nie odebrane przez kandydata w terminie 3 miesięcy od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.

Zastrzegamy sobie możliwość odwołania konkursu bez podania przyczyn.

 

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY:

 

KLAUZULA ZGODY – POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE

  1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Urząd Miasta i Gminy w Sztumie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy na stanowisko urzędnicze ds. projektów i polityki klimatycznej dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U.2022 r. poz.530) a także ustawą z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks Pracy (tj. Dz. U. z 2022r. poz. 655 ze zm.), oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r. (Dz. U. z 2019r., poz. 1781).
  2. Przyjmuję do wiadomości, że w dowolnym momencie mogę odwołać udzieloną zgodę, pisemnie na adres Administratora danych, a wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  3. Mam świadomość, że wyrażenie niniejszej zgody jest dobrowolne, jednakże bez jej wyrażenia nie jest możliwe uwzględnienie mojej aplikacji w procesie rekrutacji, o którym mowa w punkcie 1.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA – POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r. (Dz. U. z 2019r., poz. 1781)  informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy w Sztumie;
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta i Gminy Sztum to iod@sztum.pl;
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko pracownicze w Urzędzie Miasta i Gminy w Sztumie na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r., oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U.2022 r. poz. 530), a także ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy (tj. Dz. U. z 2022r. poz. 655);
  4. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do krajów poza Unią Europejską, a także do innych odbiorców danych osobowych;
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres do czasu zakończenia rekrutacji i wyłonienia zwycięscy konkursu, a następnie przez okres 3 miesięcy zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U.2022 r. poz.530);
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  7. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
  8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem postępowania rekrutacyjnego, a konsekwencją ich niepodania jest niemożliwość uczestniczenia w rekrutacji na stanowisko pracownicze;
  9. Pani/Pana dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie podlegają profilowaniu.

 

Burmistrz Miasta i Gminy Sztum

Leszek Tabor