Ogłoszenie o naborze
na stanowisko urzędnicze ds. projektów i polityki klimatycznej
w Referacie Zintegrowanego Rozwoju w Urzędzie Miasta i Gminy Sztum, 82-400 Sztum, ul. Mickiewicza 39
- Kandydat ubiegający się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe preferowany kierunek studiów ochrona środowiska, geografia, biologia, leśnictwo, rolnictwo, prawo, zarządzanie
- Doświadczenie zawodowe: minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe w tematyce zarządzania projektami lub ochrony środowiska lub geografii lub biologii lub leśnictwa lub rolnictwa lub prawa
- Obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.o pracownikach samorządowych (Dz.U.2019 r. poz.1282),
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ściganez oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Nieposzlakowana opinia,
- Wymagania dodatkowe
- Znajomość i umiejętność stosowania przepisów:
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 3 października 2008r.o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
- ustawa z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
- pomorskie uchwały antysmogowe,
- wiedza z zakresu polityki klimatycznej UE i Polski;
- umiejętność interpretowania przepisów prawnych
- Umiejętność obsługi komputera w stopniu bardzo dobrym w szczególności programów Microsoft Word i Excel,
- Doświadczenie w planowaniu lub w koordynowaniu lub wdrażaniu projektów z zakresu ochrony środowiska lub zmian klimatu;
- Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym (B2);
- Wiedza i umiejętność zarządzania projektami;
- Wiedza ogólna o mieście i gminie Sztum.
- Prawo jazdy kat. B.
- Preferowane cechy osobowościowe:
- Zakres zadań na stanowisku obejmuje m.in.:
- Wdrażanie, nadzorowanie realizacji oraz rozliczanie projektów w obszarze ochrony klimatu, poprawy ochrony środowiska;
- Wypracowywanie projektów w zakresie adaptacji i zapobiegania zmianom klimatycznym;
- Wypracowywanie projektów z zakresu niebiesko – zielnej infrastruktury;
- Wdrażanie, nadzorowanie realizacji programu „Czyste powietrze”;
- Wdrażanie Gminnego Programu Niskoemisyjnego na lata 2020-2024, w tym realizacja programu STOP SMOG;
- Wypracowywanie projektów z zakresu odnawialnych źródeł energii;
- Planowanie i prowadzenie działań w zakresie zlecania ekspertyz, analiz z zakresu ochrony powietrza i klimatu;
- Wdrażanie działań informacyjno-edukacyjnych w zakresie zapobiegania zmianom klimatycznym i łagodzenia ich skutków;
- Opiniowanie i uzgadnianie dokumentów, materiałów planistycznych, programów związanych z ochroną klimatu;
- Współpraca i komunikacja z głównymi instytucjami decyzyjnymi w obszarze zmian klimatu, innymi podmiotami aktywnymi w tym zakresie.
IV. Wymagane dokumenty
- List motywacyjny.
- CV (życiorys) zawierający informacje o przebiegu pracy zawodowej.
- Kwestionariusz osobowy według wzoru dostępnego na stronie bip.sztum.pl
w zakładce „Nabory i konkursy”. - Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie.
- Kserokopie świadectw pracy.
- Oświadczenie kandydata poświadczające stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku, o które ubiega się kandydat.
- Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych, o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie.
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
- Oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru na stanowisko spełni warunki określone w art. 4 ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne
- Inne dokumenty dodatkowe potwierdzające wiedzę, umiejętności i kwalifikacje mile widziane
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
V. Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:
- wymiar czasu pracy - pełen etat,
- obowiązująca dobowa norma czasu wynosi 8 godzin, a tygodniowa przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy,
- wynagrodzenie miesięczne,
- praca jednozmianowa,
- praca przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie,
- warunki pracy zgodnie z obowiązującymi pracowników samorządowych przepisami powszechnie obowiązującymi (Kodeks Pracy, ustawa o pracownikach samorządowych, ustawa o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne) oraz wewnętrznymi regulaminami,
- usytuowanie stanowiska pracy: III piętro, wejście po schodach,
- pierwsza umowa o pracę na czas określony.
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia jest wyższy niż wymagane ustawowo 6%.
VII. Do dalszego etapu rozstrzygnięcia konkursu tj. rozmów kwalifikacyjnych zaproszone zostaną osoby, które będą spełniały wymogi merytoryczne i formalne.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy wejście od strony Urzędu Stanu Cywilnego lub pocztą na adres Urzędu Miasta i Gminy w Sztumie z dopiskiem: Nabór na stanowisko ds. projektów i polityki klimatycznej do dnia 23.04.2021r. godz. 13:00 (decyduje data wpływu oferty do UMiG Sztum).
Przedłuża się do dnia 11 maja 2021r. termin składania ofert na stanowisko ds. projektów i polityki klimatycznej. Pozostałe warunki określone w ogłoszeniu nie ulegają zmianie.
Sekretarz Miasta i Gminy Sztum
Anna Zawadka
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.sztum.pl/ oraz pisemnie na adres kandydatów spełniających wymagania obowiązkowe.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r.o ochronie danych osobowych (t.j. z 2019, poz. 1781 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2019 r. , poz. 1282)".
Jednocześnie informujemy, że dokumenty wybranego i zatrudnionego kandydata zostaną dołączone do jego akt osobowych. Pozostałe dokumenty nie odebrane przez kandydata w terminie 3 miesięcy od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.
Zastrzegamy sobie możliwość odwołania konkursu bez podania przyczyn.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY:
KLAUZULA ZGODY – POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE
- Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Urząd Miasta i Gminy w Sztumie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy na stanowisko urzędnicze ds. projektów i polityki klimatycznej dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. z 2019, poz. 1282 ze zm.) a także ustawą z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks Pracy (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.), oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r. (Dz. U. z 2019r., poz. 1781).
- Przyjmuję do wiadomości, że w dowolnym momencie mogę odwołać udzieloną zgodę, pisemnie na adres Administratora danych, a wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Mam świadomość, że wyrażenie niniejszej zgody jest dobrowolne, jednakże bez jej wyrażenia nie jest możliwe uwzględnienie mojej aplikacji w procesie rekrutacji, o którym mowa w punkcie 1.
KLAUZULA INFORMACYJNA – POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r. (Dz. U. z 201r., poz. 1781) informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy w Sztumie;
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta i Gminy Sztum to iod@sztum.pl;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko pracownicze w Urzędzie Miasta i Gminy w Sztumie na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r., oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 1282 ze zm.), a także ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040);
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do krajów poza Unią Europejską, a także do innych odbiorców danych osobowych;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres do czasu zakończenia rekrutacji i wyłonienia zwycięscy konkursu, a następnie przez okres 3 miesięcy zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 1282 ze zm.);
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem postępowania rekrutacyjnego, a konsekwencją ich niepodania jest niemożliwość uczestniczenia w rekrutacji na stanowisko pracownicze;
- Pani/Pana dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie podlegają profilowaniu.
Burmistrz Miasta i Gminy Sztum
Leszek Tabor