Urząd Miasta i Gminy w Sztumie

 

Miejsko-Gminny Zespół Oświaty w Sztumie



Przedmiotem działalności Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty w Sztumie jest obsługa administracyjna, finansowa i organizacyjna szkół.

Miejsko-Gminny Zespół Oświaty w Sztumie obsługuje następujące placówki oświatowe z terenu Miasta i Gminy Sztum:

 

  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANA PAWŁA II W SZTUMIE
  • ZESPÓŁ SZKÓŁ W CZERNINIE
    składający się z:
    - Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi im. Rodziny Donimirskich w Czerninie
    - Publicznego Przedszkola w Czerninie
  • ZESPÓŁ SZKÓŁ W GOŚCISZEWIE
    składający się ze:
    - Szkoły Podstawowej w Gościszewie
    - Publicznego Przedszkola w Gościszewie
  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. MAKSYMILIANA GOLISZA W SZTUMIE
  • SZKOŁA PODSTAWOWA W NOWEJ WSI
  • PUBLICZNE PRZEDSZKOLE Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 1 IM. KUBUSIA PUCHATKA W SZTUMIE
  • PUBLICZNY ŻŁOBEK W SZTUMIE

 

 


Do zadań należy w szczególności:

 

 

  1. Prowadzenie spraw finansowych związanych z funkcjonowaniem oświaty gminnej,
    •  
    • prowadzenie obsługi finansowo-księgowej MGZO oraz szkół i placówek z terenu Miasta i Gminy Sztum,
    • opracowywanie planów dochodów i wydatków budżetowych,
    • prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości w zakresie wydatków osobowych,
    • opracowywanie zbiorczych projektów, planów i analiz ekonomicznych oraz informacji w zakresie zadań oświaty,
    • opracowywanie projektów limitów w zakresie zatrudnienia i funduszu płac realizowanego z budżetu gminy,
    • prowadzenie księgowości w zakresie wydatków administracyjno-gospodarczych, zaopatrzeniowych i remontowo-inwestycyjnych placówek z tereny miasta i gminy sztum,
    • przygotowywanie wypłaty wynagrodzeń pracowników placówek oświatowych,
    • sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny finansowo-budżetowej przez szkoły.
  2. Prowadzenie spraw organizacyjno-kadrowych, a w szczególności:
    •  
    • zakładanie, prowadzenie, przekształcania, likwidacji, ustalania planu sieci szkół,
    • zapewnianie obsługiwanym placówkom odpowiednich warunków działania, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,
    • organizacja i finansowanie dowożenia i dojazdów uczniów do szkół,
    • prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów podległych placówek,
    • przygotowanie konkursów na stanowisko dyrektora,
    • organizowanie pracy komisji egzaminacyjnych na stopień nauczyciela mianowanego,
    • nadzorowanie prawidłowej realizacji przez podległe placówki przepisów Karty Nauczyciela i przepisów prawa pracy,
    • współudział w opracowywaniu projektów organizacyjnych szkół, projektów budżetów, planów finansowych, dokonywanie bieżących analiz oraz nadzorowanie ich realizacji.