Urząd Miasta i Gminy
Wydruk z serwisu BIP, dn.
Rady Miejskiej w Sztumie
z dnia 1 lutego 2003 roku
w sprawie budżetu gminy na 2003 rok.
Rada Miejska uchwala, co następuje:
- Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 21.767.703,- zł
- Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust.1 obejmuje:
a) dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami
w wysokości 1.889.795,- zł
b) dotacje na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub
porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 120.000,- zł
c) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w
wysokości 190.000,- zł
d) dotacje otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące i zakupy inwestycyjne
realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej
w wysokości 76.500,- zł
- Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 23.600.827,- zł
- Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:
a) wydatki bieżące kwotę 20.234.227,- zł
w tym na:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 10.954.858,- zł
- dotacje 888.698,- zł
- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych gminie ustawami 1.889.795,- zł
wydatki na obsługę długu gminy 110.255,- zł
b) wydatki majątkowe 3.366.600,- zł - Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto:
a) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub
porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego 120.000,- zł
b) wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania
problemów alkoholowych 190.000,- zł
c) wydatki związane z realizacją zadań na podstawie porozumień z organami
administracji rządowej 76.500,- zł - Uchwala się wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi.
- Ustala się deficyt w wysokości 1.833.124,- zł
finansowany przychodami pomniejszonymi o rozchody
a) przychodami w kwocie 2.325.124,- zł
z tytułu:
- kredytów lub pożyczek (spłata nastąpi w 2003 r. po uzyskaniu środków z
SAPARDU) 1.760.000,- zł
- wolnych środków 352.869,- zł
- nadwyżki budżetu j.s.t. z lat ubiegłych 212.255,- zł
b) rozchodami w kwocie 492.000,- zł
z tytułu:
- spłat rat kredytów 166.800,- zł
- spłat rat pożyczek 325.200,- zł
Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 10.
Uchwala się plan przychodów i wydatków:
a) gospodarstwa pomocniczego,
b) środków specjalnych.
Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 218.000,- zł
Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Sztum do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu do kwoty 1.000.000,- zł
b) zaciągania długu oraz spłat zobowiązań do kwoty 1.800.000,- zł
c) dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
d) przekazywania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków budżetowych w ramach rozdziału i działu z wyjątkiem zmian dotyczących § 4010, 4040, 4110, 4120, 6050, 6060 kierownikom jednostek organizacyjnych gminy,
e) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
Burmistrz Miasta i Gminy Sztum opracuje w terminie 21 dni od daty uchwalenia budżetu układ wykonawczy i przekaże zainteresowanym jednostkom.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, obowiązuje w roku budżetowym 2003 i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Załączniki