Urząd Miasta i Gminy
Wydruk z serwisu BIP, dn.
Rady Miejskiej w Sztumie
z dnia 15 listopada 2003 roku
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. ze zmianami)
Rada Miejska w Sztumie uchwala, co następuje:
W budżecie gminy na 2003 rok wprowadza się następujące zmiany:
- Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości 22.546.879 zł
- Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości 24.575.203 zł
- Dokonuje się przeniesień planowanych dochodów między działami w dziale 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej” i w dziale 758 „Różne rozliczenia”.
- Dokonuje się przeniesień planowanych wydatków między działami w dziale 010 „Rolnictwo i łowiectwo”, w dziale 630 „Turystyka”, w dziale 700 „Gospodarka mieszkaniowa” w dziale 801 „Oświata i wychowanie” oraz
w dziale 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”.
- Dokonuje się zmian w załączniku Nr 3 do uchwały Rady Miejskiej
Nr XI/52/2003 z dnia 30 czerwca 2003 roku w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 r. pn. „Plan przychodów i wydatków gospodarstwa pomocniczego i środków specjalnych na rok 2003” zgodnie z załącznikiem Nr 4.
- Dokonuje się zmian w załączniku Nr 4 do uchwały Rady Miejskiej
Nr VIII/35/2003 z dnia 23 marca 2003 roku w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 rok pn. „Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2003” zgodnie
z załącznikiem Nr 5.
Szczegółowy wykaz zmian zawiera załącznik Nr Nr 1, 2, 3, 4 i 5 do niniejszej uchwały.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Sztumie
Joachim Majewski
- Zwiększenia budżetu po stronie dochodów i wydatków dokonuje się :
1.1 w dziale 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej” w rozdz. 75615 „Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych” w związku
z otrzymaniem ponadplanowej kwoty rekompensującej utracone dochody z tytułu zwolnień ustawowych w podatkach z PFRON
w Gdańsku w wysokości 34.583 zł,
1.2 w dziale 758 „Różne rozliczenia” w rozdz. 75801 „Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego” o kwotę 1.200 zł w związku z otrzymaniem środków z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na dofinansowanie kosztów adaptacji pomieszczeń szkolnych na gabinety profilaktyczne,
1.3 w dziele 853 „Opieka społeczna” rozdz. 85314 „Zasiłki i pomoc
w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne” o kwotę 300 zł zgodnie z umową Nr 148/2003/i z dnia 11.09.2003 zawartą z Agencją Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Gdańsku na dofinansowanie kosztów związanych z dojazdem do szkoły członka rodziny popegerowskiej,
1.4 w dziale 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” rozdz. 90020 „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych” o kwotę 3.099 zł w związku z otrzymaniem należnej gminie opłaty produktowej z Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
- Oraz zwiększenie dochodów z tytułu pozostałości środków z wydatków niewygasających 2002 r. ogółem o kwotę 100.800 zł tj.:
2.1 w dziale 010 „Rolnictwo i łowiectwo” rozdz. 01010 „Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi” o kwotę 67.860 zł,
2.2 w dziale 700 „Gospodarka mieszkaniowa” rozdz.:
a) 70004 „Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej”
o kwotę 930 zł,
b) 70005 „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 180 zł,
2.3 w dziale 801 „Oświata i wychowanie” rozdz.:
a) 80101 „Szkoły podstawowe” o kwotę 5.980 zł,
b) 80110 „Gimnazja” o kwotę 25.740 zł,
2.4w dziale 851 „Ochrona zdrowia” rozdz. 85154 „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” o kwotę 50 zł,
2.5 w dziale 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” rozdz. 90095 „Pozostała działalność” o kwotę 60 zł.
- W/w dochody w kwocie 100.800 zł oraz dochody z PFRON w kwocie 34.583 zł przeznacza się na zadanie inwestycyjne w dziale 801 „Oświata
i wychowanie” rozdz. 80110 „Gimnazja” pn. „Budowa hali sportowej
z infrastrukturą towarzyszącą i modernizacją Gimnazjum Nr 1 w Sztumie” na sfinansowanie opracowania dokumentacji budowlanej i wykonawczej, której wartość wyniesie 150.000 zł.
- Przeniesień planowanych dochodów dokonuje się z działu 758 „Różne rozliczenia” rozdz. 75805 „Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin” do działu 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej” w rozdz. 75615 „Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych” w kwocie 217.147 zł zgodnie z Rozporzą-dzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
29 sierpnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad rozliczania i trybu przekazywania gminom dotacji celowej ze środków PFRON.
- Przeniesień planowanych wydatków dokonuje się:
5.1 z działu 630 „Turystyka” rozdz. 63003 „Zadania w zakresie upowszechniania turystyki” z pozostałości środków na zadaniu inwestycyjnym pn. „Studium wykonalności ścieżek pieszo – rowerowych” w kwocie 14.617 zł na dofinansowanie zadania inwestycyjnego w dziale 801 „Oświata i wychowanie” w rozdz. 80110 „Gimnazja” pn. „Budowa hali sportowej z infrastrukturą towarzyszącą i modernizacją Gimnazjum Nr 1 w Sztumie” na opracowanie dokumentacji budowlanej i wykonawczej (przewidywany koszt dokumentacji wyniesie 150.000 zł, w tym kwota 135.383 zł zostanie sfinansowana z ponadplanowych dochodów),
5.2 z działu 700 „Gospodarka mieszkaniowa” rozdz. 70005 „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” z wydatków na odszkodowanie za niedostarczenie lokalu socjalnego w kwocie 6.000 zł do działu 010 „Rolnictwo i łowiectwo” rozdz. 01010 „Infrastruktura wodociągowa
i sanitacyjna wsi” na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa kolektorów sanitarnych w m. Sztumskie Pole zadanie A i B” kwotę 3.250 zł na pokrycie kosztów nabycia działki, na której zgodnie z dokumentacją budowlaną przewidywana jest budowa pompowni ścieków (w związku z powyższym ulega zmianie załącznik Nr 3 pn. „Wydatki inwestycyjne gminy związane z realizacją wieloletnich programów”) oraz na wydatki bieżące kwotę 2.750 zł w celu sfinansowania odszkodowania za zajęcie działki przy realizacji zakończonego zadania pn. „Kanalizacja północnej części gminy Zlewnia D etap I”. Właściciel nieruchomości zaakceptował ostatecznie i zgodził się
z wysokością wyceny szkód wg operatów szacunkowych sporządzanych w roku 2003,
5.3 w dziale 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” rozdz. 90015 „Oświetlenie ulic, placów i dróg” z wydatków majątkowych na zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja oświetlenia ulicznego” kwotę 27.000 zł na wydatki bieżące związane z opłatami za energię elektryczną, której wzrost kosztów nastąpił w miesiącu lipcu br. oraz na wymianę skrzynek elektrycznych w Parku Miejskim.
- W załączniku Nr 3 do uchwały Rady Miejskiej Nr XI/52/2003 z dnia
30 czerwca 2003 roku w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 r.
pn. „Plan przychodów i wydatków gospodarstwa pomocniczego i środków specjalnych na rok 2003” dokonuje się zmiany planu „Przychodów
i wydatków gospodarstwa pomocniczego” o kwotę 59.870 zł w związku
z planowanym uzyskaniem przychodów z tytułu refundacji środków
za zatrudnionych pracowników robót publicznych oraz zwiększonych wpływów z tytułu pozostałych usług zleconych do wykonania gospodarstwu.
- W załączniku Nr 4 do Uchwały Rady Miejskiej Nr VIII/35/2003 z dnia 25 marca 2003 roku w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 r. dotyczącego „Planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2003” dokonuje się przeniesień planowanych wydatków między paragrafami o kwotę 21.000 zł w celu sfinansowania między innymi edukacji ekologicznej, propagowania działań proekologicznych, utrzymania zadrzewień i zakrzewień oraz realizacji przedsięwzięć związanych z gospodarką odpadami.
Projekt uchwały przedstawiono na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych i Rozwoju Gospodarczego i zaopiniowano pozytywnie.
Załączniki