Wydruk z serwisu BIP, dn.
Imię i Nazwisko: |
Bartosz Mazerski |
Funkcja: |
Burmistrz |
Telefon: |
(55) 64 06 302 |
e-mail: |
burmistrz@sztum.pl |
Godziny przyjęć interesantów: |
w każdą pierwszą środę miesiąca od 15.00 do 17.00, |
Kompetencje Burmistrza Miasta i Gminy
Burmistrz jest organem wykonawczym gminy, a jednocześnie kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Do zakresu zadań i kompetencji Burmistrza należy:
1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,
2) kierowanie pracami gminnego zespołu zarządzania kryzysowego,
3) wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej,
4) udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
5) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy ,
6) przedkładanie Radzie projektów uchwał oraz wykonywanie uchwał Rady,
7) przedkładanie na Sesje Rady sprawozdań z wykonywania uchwał,
8) przedkładanie na Sesje Rady sprawozdań ze swojej działalności,
9) reprezentowanie gminy i jego organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym,
10) gospodarowanie mieniem komunalnym, zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tych sprawach wniosków i propozycji Radzie,
11) koordynowanie działalności gminnych jednostek,
12) wydawanie zarządzeń wprowadzających w życie regulaminy dotyczące działalności Urzędu,
13) uczestniczenie w pracach związków i porozumień komunalnych,
14) nadzorowanie funduszu płac i innych funduszy Urzędu,
15) reprezentowanie gminy w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego,
16) decydowanie o przydzieleniu zadań dla poszczególnych referatów i zespołów,
17) udzielanie odpowiedzi na interpelacje, zapytania radnych oraz wnioski komisji Rady,
18) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami prawa i uchwałami Rady.
Burmistrz koordynuje i nadzoruje bezpośrednio:
1) Referat Inwestycji i Majątku,
2) Referat finansowo – budżetowy,
3) Referat Podatkowy,
4) Referat Organizacyjny i Zamówień Publicznych
5) Urząd Stanu Cywilnego,
6) Audytora,
7) Komendanta Miejsko – Gminnego ochrony przeciwpożarowej,
8) Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,
9) Inspektora ochrony danych osobowych,
Zgodnie z ustalonym podziałem zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, Burmistrz koordynuje, nadzoruje pracą samodzielnych stanowisk pracy i jednostek gminnych:
- Referat Finansowo – Budżetowy,
- Referat Podatkowy,
- Referat Organizacyjny i Zamówień Publicznych,
- Urząd Stanu Cywilnego,
- Audytor,
- Komendant Miejsko – Gminny ochrony przeciwpożarowej, Szef gminnego zespołu reagowania kryzysowego,
- Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych,
- Inspektor ochrony danych osobowych,
- Miejsko - Gminny Zespół Oświaty,
- Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,
- Sztumskie Centrum Kultury.