Urząd Miasta i Gminy
Wydruk z serwisu BIP, dn.
Ewidencja ludności - Udostępnianie danych osobowych
I. Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miasta i Gminy w Sztumie
Referat Organizacyjny
piętro 2, pokój 38
II. Wymagane dokumenty:
- wniosek (pobierz - plik pdf)
- dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu)
- dowód dokonania opłaty od osób, jednostek organizacyjnych i podmiotów mających obowiązek uiszczenia tej opłaty
- dokumenty potwierdzające interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów (okazanie do wglądu oryginału dokumentu świadczącego o interesie prawnym, np. zobowiązanie sądu do przedstawienia adresu i dołączenie jego kserokopii do podania)
III. Sposób załatwienia sprawy
odpowiedź na wniosek
IV. Opłaty
- 31 zł opłaty za dane jednostkowe, tj. informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem, w formie wpłaty na konto Urzędu w Banku Spółdzielczym w Sztumie, nr konta 74830900000000004220000020. Dowód wpłaty dołączyć do wniosku
- bez opłat - osoby, jednostki organizacyjne i podmioty zwolnione z opłaty na podstawie ustawy o ewidencji ludności
V. Czas załatwienia sprawy:
30 dni od daty złożenia wniosku
VI. inne informacje:
- jeżeli wnioskodawca nie posiada interesu prawnego może ubiegać się o udostępnienie danych jeżeli wykaże interes faktyczny w ich otrzymaniu pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody osób, których dane dotyczą
- w ramach tej procedury można uzyskać potwierdzenie imion i nazwisk wszystkich osób wspólnie zameldowanych
VII. tryb odwoławczy:
w przypadku odmowy udostępnienia danych osobowych przysługuje odwołanie do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem Burmitrza Miasta i Gminy Sztum w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji odmownej
VIII. Podstawa prawna:
- art.46 ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2018r., poz.1382 z późn.zm.)
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE nazywanego ogólnym Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO)
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017r., poz. 2482)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018r., poz.2096)
- rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. Z 2018 r. poz. 2523)