Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
do spraw ochrony środowiska
w Urzędzie Miasta i Gminy Sztum, 82-400 Sztum, ul. Mickiewicza 39
I. Kandydat ubiegający się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe: preferowane kierunki: ochrona środowiska, prawo;
- Doświadczenie zawodowe: minimum 2 – letni staż pracy na stanowisku do spraw ochrony środowiska;
- Nieposzlakowana opinia;
- Obywatelstwo polskie i pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- W naborze może wziąć udział osoba, która nie została prawomocnie skazana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- W naborze może wziąć udział osoba o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na określonym stanowisku.
II. Wymagania dodatkowe:
- Znajomość ogólnych zagadnień dotyczących samorządu terytorialnego, Kodeksu Postępowania Administracyjnego, Prawa zamówień publicznych;
- Bardzo dobra znajomość zagadnień wynikających z Prawa ochrony środowiska, Prawa wodnego, Ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Ustawy
o ochronie przyrody, Ustawy o lasach, Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Ustawy o odpadach i rozporządzeń uszczegóławiających powyższe akty prawne; - Mile widziana znajomość tematyki i doświadczenie w sprawach dot. urządzania, aranżacji i prawidłowego utrzymywania terenów zielonych;
- Obsługa komputera (znajomość obsługi powszechnie używanych systemów operacyjnych, aplikacji biurowych oraz doświadczenie w pracy z oprogramowaniem specjalistycznym, obsługa poczty elektronicznej, umiejętność pracy w środowisku sieciowym);
- Odpowiedzialność, dokładność, sumienność, staranność, komunikatywność;
- Umiejętność pracy w zespole oraz samodzielność przy rozwiązywaniu problemów;
- Dyspozycyjność.
III. Zakres zadań na stanowisku obejmuje m.in.:
- Realizację zadań gminy wynikających z ustawy o ochronie przyrody;
- Prowadzenie postępowań środowiskowych i wydawanie decyzji określających środowiskowe uwarunkowania;
- Podejmowanie działań w celu utrzymania porządku i czystości na terenie miasta i gminy zgodnie z obowiązującymi ustawami i prawem miejscowym, w tym m.in. wydawanie decyzji w zakresie obowiązku podłączeń do sieci kanalizacji sanitarnych, realizacja zadań gminy wynikających
z ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach; - Podejmowanie działań zmierzających do ochrony powietrza atmosferycznego;
- Wydawanie decyzji ograniczających uciążliwość hałasu;
- Prowadzenie spraw związanych z Krajowym Programem Oczyszczania Ścieków Komunalnych;
- Pozyskiwanie środków pomocowych w zakresie edukacji ekologicznej i ochrony środowiska;
- Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem projektu, funkcjonowaniem i rozliczaniem planów z zakresu ochrony środowiska, w tym gospodarowania odpadami, gospodarką wodno-ściekową;
- Przygotowywanie wniosków o pozyskiwanie środków pozabudżetowych na dofinansowanie działalności jednostki;
- Prowadzenie spraw związanych z prawem łowieckim
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarka leśną w zakresie ustawy o lasach;
- Nadzór nad prawidłowym utrzymaniem terenów zielonych na terenie miasta
i gminy.
IV. Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV);
- List motywacyjny;
- Kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie;
- Kwestionariusz osobowy;
- Oświadczenie kandydata poświadczające stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
- Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie;
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Kserokopie świadectw pracy;
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
- Inne dokumenty dodatkowe potwierdzające wiedzę, umiejętności i kwalifikacje;
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
V. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Wymiar czasu pracy: 1 etat;
- Obowiązująca dobowa norma czasu wynosi 8 godzin, a tygodniowa przeciętnie 40 godzin
w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy; - Wynagrodzenie miesięczne;
- Praca ma charakter pracy biurowej, jednakże wymaga wyjazdów w teren;
- Wymagana dyspozycyjność;
- Warunki pracy zgodnie z obowiązującymi pracowników samorządowych przepisami powszechnie obowiązującymi (Kodeks Pracy, ustawa o pracownikach samorządowych) oraz wewnętrznymi regulaminami.
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi 2,49 w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia i jest niższy niż wymagane ustawowo 6%
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w pokoju INFORMACJA lub pocztą na adres Urzędu Miasta i Gminy w Sztumie z dopiskiem: Nabór na stanowisko do spraw ochrony środowiska” do dnia 17.03.2015 r. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.sztum.pl/ oraz pisemnie na adres kandydatów spełniających wymagania obowiązkowe. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (j.t. Dz. U. z 2014r., poz. 1182) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2014r., poz. 1202)".
Zastrzegamy sobie możliwość odwołania konkursu bez podania przyczyn.
Informacja o wynikach naboru
na stanowisko ds. ochrony środowiska w Referacie Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwaw Urzędzie Miasta i Gminy w Sztumie
Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na w/w stanowisko został wybrany Pan Miłosz Gutjar zam. Stary Targ
Uzasadnienie dokonanego wyboru:
W drodze przeprowadzonego postępowania konkursowego Komisja Konkursowa dokonała wyboru kandydatury Pana Miłosza Gutjara ze względu na duży zakres posiadanej wiedzy oraz doświadczenie zawodowe, określone w wymogach konkursu, a niezbędne na przedmiotowym stanowisku pracy.
Sekretarz Miasta i Gminy Sztum
Daria Mietlewska-Dura