Urząd Miasta i Gminy

Wydruk z serwisu BIP, dn.

Ewidencja ludności - Udostępnianie danych osobowych

 

I. Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miasta i Gminy w Sztumie
Referat Organizacyjny
piętro 2, pokój 38 

 

II. Wymagane dokumenty:

  1. wniosek (pobierz - plik pdf)
  2. dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu) 
  3. dowód dokonania opłaty od osób, jednostek organizacyjnych i podmiotów mających obowiązek uiszczenia tej opłaty 
  4. dokumenty potwierdzające interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów (okazanie do wglądu oryginału dokumentu świadczącego o interesie prawnym, np. zobowiązanie sądu do przedstawienia adresu i dołączenie jego kserokopii do podania) 

 

III. Sposób załatwienia sprawy  

odpowiedź na wniosek

 

IV. Opłaty

  • 31 zł opłaty za dane jednostkowe, tj. informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem, w formie wpłaty na konto Urzędu w Banku Spółdzielczym w Sztumie, nr konta 74830900000000004220000020. Dowód wpłaty dołączyć do wniosku 
  • bez opłat - osoby, jednostki organizacyjne i podmioty zwolnione z opłaty na podstawie ustawy o ewidencji ludności

 

V. Czas załatwienia sprawy:

30 dni od daty złożenia wniosku

 

VI. inne informacje:   

  • jeżeli wnioskodawca nie posiada interesu prawnego może ubiegać się o udostępnienie danych jeżeli wykaże interes faktyczny w ich otrzymaniu pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody osób, których dane dotyczą 
  • w ramach tej procedury można uzyskać potwierdzenie imion i nazwisk wszystkich osób wspólnie zameldowanych 

 

VII. tryb odwoławczy:

w przypadku odmowy udostępnienia danych osobowych przysługuje odwołanie do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem Burmitrza Miasta i Gminy Sztum w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji odmownej 

 

VIII. Podstawa prawna:

  • art.46 ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2018r., poz.1382 z późn.zm.)  
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE nazywanego ogólnym Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO)  
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017r., poz. 2482)
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018r., poz.2096)  
  • rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. Z 2018 r. poz. 2523)