Urząd Miasta i Gminy

Wydruk z serwisu BIP, dn.

Zezwolenia na sprzedaż alkoholu

Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa ; pokój nr 55; tel. ( 0-55 ) 64 06 316

Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie zezwolenia,
2. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców,
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
4. Pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
5. Decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego, potwierdzająca spełnienie warunków sanitarnych przez punkty sprzedaży.

 

W przypadku jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych:
1. Wniosek o wydanie zezwolenia jednorazowego na sprzedaż/podawanie napojów alkoholowych,
2. Kserokopia posiadanego zezwolenia,
3. Zgoda organizatora na sprzedaż napojów alkoholowych

Gdzie odebrać formularze:
Formularze:
“Wniosek o wydanie zezwolenia”,
“Wniosek o wydanie zezwolenia jednorazowego”,
“Oświadczenie”,
- opracowane dla ułatwienia załatwienia sprawy można odebrać w pokoju numer 55 lub w Punkcie Informacyjnym na parterze budynku.

 

Opłaty:
Opłaty wynoszą: 5 zł za wniosek + 0,50 zł za każdy załącznik w znakach opłaty skarbowej. Opłata za korzystanie z zezwolenia pobierana jest na podstawie art. 11.1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi- płatna na konto urzędu - Bank Spółdzielczy Sztum74 8309 0000 0000 0042 2000 0020. Opłata za zezwolenie jednorazowe pobierana jest na podstawie art. 18.1 ust. 3 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi - płatna na konto urzędu. Opłata za wydanie zaświadczenia wynosi: 5 zł za podanie + 11 zł za zaświadczenie w znakach opłaty skarbowej. 5 zł za odwołanie (zażalenie) + 0,50 zł za każdy załącznik w znakach opłaty skarbowej.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Nie później niż w terminie 30 dni od dnia wniesienia podania wraz z załącznikami. Zezwolenia jednorazowe oraz zaświadczenia - bez zbędnej zwłoki.

Tryb odwoławczy:
Na postanowienie – służy zażalenie w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy w Sztumie. Zażalenie należy złożyć w Punkcie Informacyjnym Urzędu.
Na odmowę wydania zezwolenia służy odwołanie w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego W Gdańsku za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy w Sztumie. Odwołanie należy złożyć w Punkcie Informacyjnym Urzędu.

Inne wskazówki, uwagi:
Za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż alkoholu pobierane są opłaty roczne, które są obliczane indywidualnie dla każdego zezwolenia na podstawie art. 11.1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku ubiegłym są zobowiązani do złożenia oświadczenia o wartości sprzedaży brutto dla posiadanych rodzajów zezwoleń w terminie do 31stycznia bieżącego roku. W/w oświadczenie stanowi podstawę do naliczenia opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych za rok bieżący. Na wniosek Przedsiębiorcy wydawane są zaświadczenia o wniesieniu opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Znaki opłaty skarbowej (znaczki) można kupić w Punkcie Informacyjnym na parterze urzędu.

 

Podstawa prawna:
Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26 10 1982 r. (t.j. Dz.U. Nr 147 poz. 1231 z 2002r. z późn. zm.);
Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 09.09.2000r. (t.j. Dz.U. Nr 86 poz. 960 z 2000r. z późn. zm.);
Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz.U. Nr 98 poz.1071 z 2000 z późn. zm.).

 

 

Załączniki do pobrania :