Urząd Miasta i Gminy

Wydruk z serwisu BIP, dn.

herb_sztum_2016WFOSiGW_gdansk_2016

Informacja o zadaniu:
„usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu
miasta i gminy sztum – edycja 2016”

Burmistrz Miasta i Gminy Sztum informuje, iż realizacja zadania, pod nazwą USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU MIASTA I GMINY SZTUM – EDYCJA 2016 została zakończona i dofinansowana przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w kwocie 6.998,91 zł.

Dofinansowanie wynika z Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn. „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne. Część 2) – Usuwanie wyrobów zawierających azbest” oraz „SYSTEM – Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez WFOŚiGW. Część 1) Usuwanie wyrobów zawierających azbest”.

Usuwanie wyrobów zawierających azbest objęte jest dofinansowaniem z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku przy wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W ramach zadania zdemontowano, przetransportowano oraz zutylizowano wyroby zawierające azbest z 4 nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Sztum. Koszt kwalifikowany zadania wyniósł 8.234,01 zł. Osiągnięty efekt ekologiczny wyniósł 10,97 Mg, co stanowi około 810 m² zdemontowanego pokrycia dachowego.

Wysokość udzielonej dotacji została określona na poziomie 85% poniesionych kosztów kwalifikowanych za demontaż, zbieranie, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest. Koszt kwalifikowany obliczany jest w oparciu o wskazany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku współczynnik efektywności kosztowej. Środki WFOŚiGW nie mogą być przeznaczane na wykonanie nowych pokryć dachowych.

Strona Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku: www.wfos.gdansk.pl