Urząd Miasta i Gminy

Ewidencja Ludności – Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej

 

I. Miejsce załatwienia sprawy:
    
Urząd Miasta i Gminy w Sztumie
Referat Organizacyjny
piętro 2, pokój 38 

 

II. Wymagane dokumenty:

  1. druk "zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej"  (dla osób niepełnoletnich druki meldunkowe wypełniane są oddzielnie) (pobierz - plik pdf)
  2. dowód osobisty lub paszport (do wglądu) 

 

III. Sposób załatwienia sprawy:

przyjęcie zgłoszenia wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej

 

IV. Opłaty:    

bez opłat; w przypadku pobrania zaświadczenia – opłata 17 zł

 

V. Czas załatwienia sprawy:

od ręki

 

VI. inne informacje:

  • osoba, która wyjeżdża z kraju z zamiarem stałego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązana zgłosić swój wyjazd; zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej skutkuje wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego i czasowego
  • osoba wyjeżdżająca za granicę na okres dłuższy niż 6 miesięcy jest zobowiązana zgłosić swój wyjazd (najpóźniej w dniu wyjazdu) oraz powrót (najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia powrotu)
  • za osobę małoletnią lub inną nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych zgłoszenie wyjazdu za granicę na pobyt czasowy składa przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
  • w zastępstwie osoby obowiązanej do zgłoszenia wyjazdu zgłoszenia może dokonać pełnomocnik na podstawie pisemnego pełnomocnictwa – wzór dostępny na stronach internetowych www.gdynia.pl (art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego) po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego lub paszportu (do wglądu). Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (pełnomocnictwo nie podlega opłacie skarbowej jeżeli jest udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) 

 

VII. Tryb odwoławczy:    
-

 

VIII. Podstawa prawna:
    

  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz.U. z 2015r., poz.388 z późn.zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity Dz.U. z 2015r., poz. 1852)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 lutego 2012r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców i rejestrach zamieszkania cudzoziemców (tekst jednolity Dz.U. z 2015r. poz.1290)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2016r., poz.23)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2015r. poz.783 z późn.zm.)